Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρία σενάρια για το τραμ στο Ηράκλειο

Με τρία εναλλακτικά σενάρια να πέφτουν στο τραπέζι πρόκειται να ανατεθεί η μελέτη βιωσιμότητας του τραμ στο Ηράκλειο, με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν ανάμεσα στη Λότζια και την «Αττικό Μετρό». Το πιο συντηρητικό είναι να γίνει μιας περιορισμένης εμβέλειας υποδομή που θα διευκολύνει κυκλοφοριακά την κίνηση στους πεζόδρομους στο κέντρο της πόλης. Το δεύτερο προβλέπει να συνδεθεί κυκλοφοριακά το Ηράκλειο με την Κνωσό, το Πανεπιστήμιο το ΙΤΕ και την Αμμουδάρα και το τρίτο είναι να ενωθεί η πόλη με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Με βάση αυτή την προσέγγιση, θα γίνει η ανάθεση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το εγχείρημα της δημιουργίας τραμ είναι μια επιλογή που μπορεί να αποδειχτεί λειτουργική για την πόλη. Αυτός ήταν ο καμβάς της συζήτησης του διευθύνοντα συμβούλου της «Αττικό Μετρό» κ. Νίκου Κουρέτα και, του αντιδημάρχου τεχνικών έργων κ. Γιάννη Αναστασάκη, που όπως έγραψε χθες η «Π» ανέσυρε τη σχετική πρόταση Ασλάνη από τη 10ετία του ‘90 για να την επικαιροποιήσει με σύγχρονους όρους.

Ο ίδιος ο κ. Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δίνει την προοπτική της χρηματοδότησης την οποία θα δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε με βάση το αποτέλεσμα που θα προκύψει από τη μελέτη βιωσιμότητας. Στη βάση αυτή θα εξεταστεί η σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο που θα κατασκευαστεί στο Καστέλλι. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, ο σχεδιασμός ακούγεται ενδιαφέρον, αλλά στην πράξη έχει σοβαρές αδυναμίες με πρώτη και βασική το βαρύ οικονομικό κόστος του. Στη βάση αυτή το ερώτημα που πρέπει να διευκρινιστεί είναι τι παραπάνω θα μπορεί να καλύψει το τραμ σε σχέση με μια απλή υπεραστική γραμμή λεωφορείων.

Το δεύτερο σενάριο είναι το τραμ να ενώσει κάποιους βασικούς πυλώνες προορισμού που δείχνουν να προκρίνονται κυκλοφοριακά, ώστε να συνδεθεί το Ηράκλειο με το ΠΑΓΝΗ και με το Πανεπιστήμιο. Αντίστοιχα το ιστορικό κέντρο με την Αμμουδάρα. Επίσης, να ενώσει την πόλη με την Κνωσό και το Βενιζέλειο.

Η τρίτη, πολύ πιο συντηρητική και ασφαλώς πιο οικονομική πρόταση, η οποία προβλέπει τη χάραξη μιας διαδρομής που θα ενώσει τους πεζόδρομους στο κέντρο της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το πού θα καταλήξει η μελέτη μέσα από αυτή σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, θα μπορεί να γίνει μια επί της ουσίας αξιολόγηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς για το επίπεδο των σημερινών παροχών τους, αλλά και της λειτουργικότητας των υφιστάμενων οδικών έργων που θα αποδειχθεί αν πραγματικά ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας. 

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ