1972
Στις 25 Μαΐου, με ιδρυτικό κεφάλαιο 40.000.000 δρχ. τίθενται οι βάσεις για την ίδρυση της Minoan Lines, της μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας.
1974
Η Minoan Lines εισέρχεται δυναμικά στην ελληνική ακτοπλοΐα. Aποκτάται το F/B Μίνως και στις 5 Ιουλίου πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι από τον Πειραιά για το Ηράκλειο. Η θαλασσοκρατία της Μinoan Linesέχει μόλις αρχίσει.
1976
Το δεύτερο πλοίο της εταιρείας το ταχύτατο και σύγχρονο F/B Αριάδνη δίνει το στίγμα του δυναμισμού τηςMinoan Lines. Τα καθημερινά δρομολόγια από και προς την Κρήτη είναι πλέον γεγονός.
1978
Το F/B Κνωσός μπαίνει στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς.
Το F/B Μίνως αρχίζει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά. Τα δύο κύρια κρητικά λιμάνια συνδέονται πια καθημερινά με την ηπειρωτική Ελλάδα.
1981
Το μεγάλο βήμα της Minoan Lines. Η εταιρεία βάζει πλώρη για τη διεθνή αγορά. Το F/B Ελ Γκρέκο ξεκινά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα, ανοίγοντας νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες.
Με εδραιωμένη τη θέση τους στη ναυτιλιακή αγορά η Minoan Lines αρχίζει πλέον την ανανέωση του στόλου της. Ένα νέο F/B, το Φαιστός, έρχεται να αντικαταστήσει το F/B Μίνως.
1986
Η Minoan Lines επεκτείνει τη δραστηριότητα της. Το Ro/Ro Αγία Γαλήνη που δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιά, δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς, με τον πιο σίγουρο και ασφαλή τρόπο, μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων, ψυγείων, βυτιοφόρων και ειδικών φορτίων με εύφλεκτα υλικά.
1987
Η γραμμή Πάτρα-Αγκώνα γίνεται ”διπλή.” Η διαρκώς αυξανόμενη προτίμηση του επιβατικού κοινού στηMinoan Lines επιβάλλει στην εταιρεία τη δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου, του F/B Φαίδρα (ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού πλοίου).
1988
Το τρίτο πλοίο της Minoan Lines στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα είναι γεγονός.
Το F/B Κίνγκ Μίνως κάνει ακόμα πιο πλούσια τα δρομολόγια για την Ιταλία και η Minoan Lines βάζει πλώρη για την κορυφή.
1990
Μια ακόμα πρωτιά για τη Minoan Lines. Δρομολογείται το F/B Αριάδνη στη γραμμή Ελλάδα – Ιταλία – Τουρκία ενώνοντας έτσι τα παράλια της Ιωνίας με την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Το υπερσύγχρονο F/B Ν. Καζαντζάκης δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς και η Minoan Lines θέτει νέα δεδομένα ποιότητας στη γραμμή αυτή.
1991
Για μια ακόμη φορά η Minoan Lines αλλάζει τα δεδομένα στην επιβατηγό ναυτιλία με το νέο υπερσύγχρονοF/B Δαίδαλος που δρομολογείται στις διεθνείς γραμμές Πάτρα-Αγκώνα. Την ίδια επίσης χρονιά η Minoan Lines ενώνει και την Κρήτη με την Αγκώνα και τη Δυτική Ευρώπη με το ανανεωμένο F/B Ελ Γκρέκο.
1992
Τη χρονιά αυτή η Minoan Lines καινοτομεί ακόμα μια φορά, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού για την Ιταλία στις 24 ώρες. Το νέο και υπερσύγχρονο F/B Ερωτόκριτος κάνει πιο άνετο και πιο γρήγορο το ταξίδι, ενώ με την νέα υπηρεσία Camping on board που πρώτες η Minoan Lines προσφέρει, δίνουν μια επιπλέον δυνατότητα σε επιβάτες που ταξιδεύουν με το τροχόσπιτο ή το camper τους.
1993
Είναι η χρονιά που αρχίζει να εφαρμόζεται το πιο φιλόδοξο, για την εταιρεία, επενδυτικό πρόγραμμα. Η ναυπήγηση του πλέον σύγχρονου, σύμφωνα με τις νέες εξελιγμένες προδιαγραφές ασφάλειας, ταχύτητας και πολυτέλειας πλοίου, του Highspeed Ferry Αρετούσα, φέρνει τη Minoan Lines για μια φορά ακόμη, στην πρώτη θέση μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων της ελληνικής ναυτιλίας.
1994
Το ιστορικό κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στο Ηράκλειο, που είχε υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή από τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, περνά στην ιδιοκτησία της εταιρείας όπου και στεγάζει πλέον τη διοίκηση και όλες τις υπηρεσίες των Κεντρικών της Γραφείων.
1995
Παραλαμβάνεται το πρώτο νεοναυπηγημένο πλοίο, το υπερσύγχρονο Highspeed Ferry Αρετούσα και γίνεται το ενδέκατο πλοίο αλλά και η ναυαρχίδα του στόλου της εταιρείας. Η Πάτρα και η Αγκώνα απέχουν τώρα, 22 μόνο ώρες! Η πολυτέλεια των κρουαζιερόπλοιων σε τακτικές γραμμές ανταμείβεται με την αθρόα εμπιστοσύνη και προτίμηση του επιβατικού κοινού.
1996
Το επενδυτικό πρόγραμμα της Minoan Lines “ταράζει” εκ νέου τα νερά της Μεσογείου. Με τα νέαHighspeed Ferries που παραγγέλνονται, Ίκαρος και Πασιφάη, με συνολικό ύψος επένδυσης 56 δις. δρχ., ανοίγονται νέοι ορίζοντες για το μέλλον.
Το H/S/F Ίκαρος στις 5 Μαΐου καθελκύεται στα νερά Νορβηγικών ναυπηγείων και φτάνει στην Ελλάδα μέσα σε κλίμα μεγάλης υπερηφάνειας και ενθουσιασμού.
Την ίδια χρονιά η Minoan Lines ιδρύει από κοινού με άλλους Έλληνες εφοπλιστές και επιχειρηματίες τη Μinoan Lines Highspeed Ferries, και αμέσως δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες το υπερσύγχρονο Catamaran Ferry Highspeed 1 και το F/B Αριάδνη.
Nέο ρεκόρ για τη Minoan Lines. H εταιρεία εισάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και η καθολική συμμετοχή και εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού, συμβάλλει στο σχεδιασμό ακόμα πιο φιλόδοξων επενδυτικών προγραμμάτων.
Το τρίτο Highspeed Ferry της εταιρείας, το Πασιφάη παραδίδεται στη Minoan Lines και μαζί με τα H/S/Fs Ίκαρος και Αρετούσα αντιπροσωπεύουν με 80 δις δρχ. τη μεγαλύτερη επένδυση μέχρι τώρα στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Την ίδια χρονιά ένας ακόμα φιλόδοξος στόχος μπαίνει σε εφαρμογή. Τα ταχύτερα, πολυτελέστερα και μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο αρχίζουν να κατασκευάζονται στην Ιταλία για λογαριασμό της Minoan Lines. Τα Highspeed Ferries, Κνωσός Παλάς και Φαιστός Παλάς θα μειώσουν την ταχύτητα από τον Πειραιά στο Ηράκλειο σε 6 μόνο ώρες!!! Σχεδιαστής τους; Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο “De Jorio”.
Οι φιλοδοξίες όμως της εταιρείας “δεν βρίσκουν λιμάνι”. Δύο ακόμα ταχύτατα Highspeed Ferries για τις γραμμές της Αδριατικής παραγγέλνονται στην Ιταλία.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπει ακόμα δύο Highspeed Ferries. Τα Ro-Pax Ferries που παραγγέλνονται στο ναυπηγείο Samsung της Ν. Κορέας θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 28,5 κόμβων!!!
Η Minoan Lines όμως μεγαλώνει ακόμη πιο πολύ. Αποκτά το 70% της εταιρείας Ceres Hydrofolis και διευρύνει τη στρατηγική της ανάπτυξη.
Στο τέλος του 1998 επιβεβαιώνεται για μια φορά ακόμη η εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού η Minoan Lines αφού σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου από τους υφιστάμενους μετόχους αντλούνται 3 δις δρχ.
Είναι η χρονιά της δημιουργίας μια νέας μεγάλης εταιρείας. Της HELLAS FLYING DOLPHINS, που προκύπτει από την κοινοπραξία CERES HYDROFOILS, της MINOAN LINES HIGHSPEED FERRIES και της Minoan Lines.
Η AIR GREECE και η AEGEAN AIRLINES συνεργάζονται και δημιουργούν τη μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα.
Η στιγμή της απογείωσης έχει φτάσει για τη Minoan Lines. Μετά τη συνεργασία και τελικά συνχώνευση των δύο αεροπορικών εταιριών, τη Minoan Lines βρίσκει να κατέχει ένα μεγάλο πακέτο των μετοχών της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας AIR GREECE. Έτσι, η δυνατότητα προσφοράς υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών στο επιβατικό κοινό αποκτά νέα διάσταση.
Παραγγέλνεται ένα ακόμη HIGHSPEED FERRY στα ναυπηγεία SAMSUNG και δύο ακόμη HIGHSPEED FERRIES στα Ιταλικά ναυπηγεία FINCANTIERI, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος του επενδυτικού προγράμματος από το 1995, σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
2000
Τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιοτικής μεταφοράς επιβατών από τη Minoan Linesπιστοποιούνται πλέον και επίσημα. Η πιστοποίηση κατά ISO 9002 από την Germanischer Lloyd στην Ελλάδα γίνεται πλέον από την επίσημη πολιτεία και αφορά την Ασφαλή και Ποιοτική Μεταφορά Επιβατών και Οχημάτων δια Θαλάσσης.
Καθελκύεται ένα ακόμη Highspeed Ferry, το Προμηθέας, από τα ναυπηγεία Samsung και παραγγέλνεται ένα ακόμη, με τα ίδια χαρακτηριστικά.
Παραλαμβάνεται από τα ναυπηγεία Fincantieri ένα ακόμη Highspeed Ferry, το Κνωσός Παλάς, ένα από τα πλέον σύγχρονα πλοία στον κόσμο.
2001
Το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα της Minoan Lines εξελίσσεται απρόσκοπτα, με την παραλαβή ενός ακόμη νεότευκτου Ηighspeed Ferry, του Προμηθέας, το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάτρα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία.
Λίγους μήνες μετά, παραλαμβάνεται από τα ναυπηγεία Fincantieri το αδελφό πλοίο του Highspeed Ferry Knossos Palace, το Festos Palace. Το τελειότερο δίδυμο της ελληνικής ακτοπλοΐας δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς – Ηράκλειο, παρέχοντας στο επιβατικό κοινό μοναδική πολυτέλεια, υπερσύγχρονες υπηρεσίες και ταχύτητα.
Μετά την παραλαβή του νεότευκτου πλοίου Highspeed Ferry Festos Palace, ανακοινώνεται η στρατηγική συνεργασία των Μινωικών Γραμμών με τον μεγαλύτερο ιδιωτικό όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών της Ιταλίας, Grimaldi. Με τη συνεργασία αυτή, οι Μινωικές Γραμμές θα επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους, πέρα των γραμμών της Αδριατικής, στο χώρο της Δυτικής Μεσογείου, συνδέοντας τη Δυτική Ιταλία με την Τυνησία σε πρώτη φάση, και στη συνέχεια με Γαλλικά λιμάνια της Μεσογείου.
Η πορεία των Μινωικών Γραμμών προς την επιτυχία συνεχίζεται με την παραλαβή του Highspeed Ferry Ωκεανός από τα ναυπηγεία Samsung, το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία.
Η Minoan Lines συνεχίζοντας το επενδυτικό της πρόγραμμα παραλαμβάνει στις 10 Μαΐου 2002 το H/S/F Ευρώπη Παλάς από τα ναυπηγεία Fincantieri της Ιταλίας. Πρόκειται για ένα ακόμη υπερσύγχρονο πλοίο, που έρχεται να ενισχύσει τη θέση της εταιρείας στις γραμμές της Αδριατικής και να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ελληνικής ακτοπλοίας αλλά και στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας.
Το H/S/F Ευρώπη Παλάς, το οποίο ξεκίνησε τα δρομολόγια του την Τρίτη 14 Μαΐου 2002 στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα, είναι το τέταρτο και τελευταίο πλοίο που παραλαμβάνει η Μinoan Lines από τα ναυπηγεία Fincantieri της Ιταλίας, ενώ αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2002 η παραλαβή του H/S/F Αριάδνη Παλάς από τα ναυπηγεία SAMSUNG της Νότιας Κορέας.
Με την παραλαβή και του H/S/F Αριάδνη Παλάς ολοκληρώνεται ένα σημαντικό και αξιόλογο επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής 7 νέων πλοίων, συνολικού ύψους 670 εκατ. Ευρώ και η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα περίοδο, έχοντας ανανεώσει πλήρως το στόλο της με νεότευκτα πλοία, που συνδυάζουν τις μεγάλες ταχύτητες με την άνεση και την πολυτέλεια στα ταξίδια.
Στις 31.5.2002 ξεκίνησε τα δρομολόγια του το H/S/F Αριάδνη Παλάς πρώην Ωκεανός στη νέα γραμμή ΓΕΝΟΒΑ – ΜΑΛΤΑ – ΤΥΝΗΣΙΑ, που επεκτείνεται η Minoan Lines σε συνεργασία με τον Ιταλικό όμιλο Grimaldi.
2003
Παρά το ευμετάβλητο διεθνές οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και την επίδρασή του στην εσωτερική αγορά, η διοίκηση της Minoan Lines πέτυχε το 2003 να ισχυροποιήσει τη θέση της εταιρίας και ταυτόχρονα να υλοποιήσει τη στρατηγική απόφαση για δραστική μείωση του τραπεζικού δανεισμού και την επαναφορά της εταιρίας σε πορεία κερδοφορίας. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής συγκαταλέγονται και οι πωλήσεις τωνH/S/F PROMETHEUS και H/S/F OCEANUS.
Με στόχο την πληρέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η εταιρία υλοποίησε μέσα στο 2003 δύο νέες, πρωτοποριακές και άκρως πελατοκεντρικές υπηρεσίες: τις κρατήσεις και πληρωμή εισιτηρίου μέσω τηλεφώνου και την κράτηση μέσω Internet.
Τον Αύγουστο του 2003 η Minoan Lines πιστοποιήθηκε σε όλα τα πλοία νέας τεχνολογίας, με το σύστημα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων HACCP, στο πλαίσιο των μέτρων που εφαρμόζονται, προκειμένου να προστατευτεί η υγιεινή των τροφίμων και κατά συνέπεια να διασφαλιστεί και να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους επιβάτες μέσα στα πλοία της εταιρίας. Η Minoan Lines είναι η μοναδική εταιρία στον κλάδο που έχει πιστοποιηθεί με το σύστημα αυτό.
2004
Με ιδιαίτερη επιτυχία η διοίκηση της Minoan Lines, εφαρμόζοντας αυστηρά τη στρατηγική που έχει χαράξει, κατάφερε να πετύχει θεαματική αύξηση στη λειτουργική κερδοφορία καθώς και εντυπωσιακή βελτίωση σε όλους τους χρηματοοικονομικούς δείκτες.
Έχοντας πρωταρχικό μέλημα την καλύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού η Minoan Lines υλοποιεί ένα καινοτόμο πελατοκεντρικό πρόγραμμα τακτικών επιβατών με την ονομασία «Minoan Εν Πλω». The Minoan Lines Club!
Επικεντρώνοντας τις επιχειρηματικές δραστηριότητές στον αμιγώς ναυτιλιακό τομέα η εταιρία συμφώνησε την πώληση της συμμετοχής της στην Αεροπορία Αιγαίου (Aegean).
Πηγή του αρθρου Minoan Lines
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΦΩΤ ΑΡΧΕΙΟ – ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ