Για την επόμενη χρονιά μεταφέρεται το άνοιγμα καταστημάτων Carrefour στην Κρήτη, ξεκινώντας, όπως όλα δείχνουν, από το Ηράκλειο με το νησί να αποτελεί αγορά στρατηγικής σημασίας τόσο για την γαλλική αλυσίδα όσο και για τον Όμιλο Ave της οικογένειας Βαρδινογιάννη που μέσω της θυγατρικής της Retail & More επαναλειτουργεί το brand της Ελλάδα.
Οι προτάσεις είναι πάρα πολλές για συνεργασία, ωστόσο, επειδή η εταιρεία, όπως μας είπαν δεν θέλει να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος, είναι ιδιαίτερα προσεκτική στην επιλογή των συνεργατών της. Αξίζει να αναφερθεί ότι, μεταξύ των προτάσεων για συνεργασία είναι και παλιοί franchisees της Carrefour, οι οποίοι θέλουν να επαναλειτουργήσουν το brand.
Θυμίζεται ότι ο Όμιλος, μέσω της θυγατρικής, Teleunicom, ίδρυσε την Retail & More με ποσοστό συμμετοχής 25,51%. Η εν λόγω εταιρεία, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανέρχεται σε €500 χιλ., έχει βασική δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, συμπεριλαμβανομένων και τροφίμων, ενώ έχει υπογράψει σύμβαση αποκλειστικής διανομής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour.
Έχουν ανοίξει δέκα
καταστήματα σε τουριστικές περιοχές
Η Διοίκηση της γαλλικής αλυσίδας τόνισε ότι, η σταθεροποίηση μετά την οικονομική κρίση και η εξοικείωση των καταναλωτών με τα προϊόντα και το σήμα της Carrefour καθιστούν ώριμη την ελληνική αγορά, για να υποδεχθεί ξανά την Carrefour. Μέχρι τώρα, έχουν ανοίξει 10 καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, στο concept parking discount stores, έναν τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων, που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και το νέο concept store, Carrefour Flash 10/10. “Έχουν ανοίξει μέχρι τώρα, δέκα καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, όπως είναι Ζάκυνθος, Σαντορίνη και Χαλκιδική και μέχρι τέλος του χρόνου, θα γίνουν σίγουρα κι άλλα καταστήματα”, εξηγούν.
Δεδομένου ότι στο συμβόλαιο της Carrefour δεν υπάρχει δέσμευση για αριθμό καταστημάτων, η Διοίκηση εξετάζει τις προτάσεις για συνεργασία σε επίπεδο franchise και εκτιμά ότι, μέχρι τέλος του χρόνου, θα έχουν ανοίξει τα πρώτα καταστήματα και στην Αττική, σηματοδοτώντας την είσοδο του brand στα αστικά κέντρα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στα καταστήματα που λειτουργεί ήδη, η Carrefour, αλλά και σε αυτά που θα λειτουργήσει το επόμενο διάστημα, πέρα από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της γαλλική αλυσίδας, μπορεί να βρει κανείς και προϊόντα Ελλήνων παραγωγών.
Ο Όμιλος AVE μπαίνει στο χονδρικό εμπόριο τροφίμων
Παράλληλα στο χονδρικό εμπόριο τροφίμων μπαίνει ο Όμιλος Ave, με σκοπό να αξιοποιήσει και το momentum της εισόδου της Carrefour στην ελληνική αγορά μέσω της θυγατρικής της, Retail And More.
Η αυξημένη δυναμική, που κατέγραψε ο κλάδος των τροφίμων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στάθηκε αφορμή για να προχωρήσει η εταιρεία σε τροποποίηση του Άρθρου 3 του καταστατικού της, που αφορά στον σκοπό της λειτουργίας της. Ειδικότερα, αυτός επεκτάθηκε και εντάχθηκε και το χονδρικό εμπόριο τροφίμων, με σκοπό, από το 2023 και μετά, να εξεταστούν τυχόν ευκαιρίες για εισαγωγή, αντιπροσώπευση και διανομή τροφίμων από το εξωτερικό στην ελληνική αγορά, αλλά και εξαγωγή προϊόντων Ελλήνων παραγωγών σε χώρες του εξωτερικού. Όπως πληροφορούμαστε, η τροφοδοσία των καταστημάτων της Carrefour θα ενισχυθεί και από τις συνεργασίες που θα προκύψουν, σε επίπεδο εισαγωγής και διανομής του Ομίλου, με εταιρείες του εξωτερικού μετά την τροποποίηση του Άρθρου 3.
Με ελαφρά πτώση στον τζίρο θα κλείσει το 2022
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του Ομίλου, όπως ειπώθηκε στην Γενική Συνέλευση ο τζίρος είναι ελαφρά μειωμένος στο α’ εξάμηνο συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Η Διοίκηση εκτιμά ότι θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό μέχρι και το τέλος της χρονιάς, με τη χρήση να κλείνει με υποχώρηση του κύκλου εργασιών.
Στοχεύει να επικεντρωθεί σε κερδοφόρες
δραστηριότητες
Ωστόσο η Ave εστιάζει περισσότερο στην πορεία του Ενεργητικού και Παθητικού, θέλοντας να μειώσει τις υποχρεώσεις και τον δανεισμό, με σκοπό να βελτιωθεί η οικονομική απόδοση του Ομίλου και να επικεντρωθεί σε κερδοφόρες δραστηριότητες.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου πέρυσι, ήταν μειωμένος κατά 16,83% σε σχέση με το 2020.
Η συνεργασία με την Bewise για νέα Omnichannel εμπειρία
Σημειώνεται ότι η γαλλική αλυσίδα συνεργάζεται με την Bewise θέτοντας ως προαπαιτούμενο την υλοποίηση του οράματος της εταιρείας για το super market νέας εποχής, του οποίου οι βασικές λειτουργίες, όπως management, monitoring και reporting θα πρέπει να εξυπηρετούνται από μία κεντρικοποιημένη και Cloud based λύση για όλα τα καταστήματα αλλά και τα κεντρικά γραφεία του οργανισμού.