Το ιστορικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, το Cessna T-41D, με το οποίο εκπαιδεύτηκαν γενιές και γενιές Ικάρων, αποσύρθηκε και τυπικά, σήμερα, Τρίτη 20 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος (ΜΕΑ), στη Σχολή Ικάρων, στην αεροπορική βάση Δεκέλειας.
Το θρυλικό Τ-41D αποσύρεται από την εκπαίδευση των νέων Ικάρων έπειτα από 53 χρόνια και μια «λαμπρή και μακρά πορεία», όπως είπε χαρακτηριστικά στο χαιρετισμό του, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, καθώς τα πρώτα αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν για εκπαιδευτικούς σκοπούς το 1969.
Το T-41D και η 360 Μοίρα «είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις μνήμες κάθε Ιπταμένου. Ήταν η πρώτη επαφή με την πτήση και ένα όνειρο που μόλις ξεκινούσε γεμάτο προσδοκίες και αγάπη για το ανδραγάθημα του Ικάρου» είπε, μεταξύ άλλων, ο αρχηγός ΓΕΑ.
Σαράντα εννιά γενιές αεροπόρων με «αντίστοιχες σειρές Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα και πέταξαν με το T-41D την πρώτη τους πτήση σόλο» επισήμανε ο αρχηγός ΓΕΑ.
«Χιλιάδες», συνέχισε, «είναι οι αεροπόροι που γαλουχήθηκαν με την κουλτούρα και τη νοοτροπία της 360 Μοίρας».
«Σε αυτούς εδώ τους χώρους, πρωτοετείς τότε Ίκαροι, γεμάτοι όνειρα και αγάπη για την πτήση, ξεκίνησαν τα πρώτα τους αεροπορικά σκιρτήματα, τις πιο πολλές φορές πριν καν οδηγήσουν αυτοκίνητο» τόνισε, εμφανώς συγκινημένος, ο αρχηγός ΓΕΑ.
Χαρακτήρισε την 360 Μοίρα, «κοιτίδα της αεροπορικής εκπαίδευσης» ενώ συμπλήρωσε: «Τα 21 αεροσκάφη T-41D αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στο αρχικό στάδιο εκπαίδευσης συμπληρώνοντας μέχρι σήμερα περίπου 240.000 ώρες πτήσης».
Η απόκτηση από το 2019 του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Tecnam P2002 και «η χρήση του για την εκπαίδευση των νέων Ικάρων της 360 Μοίρας οδήγησε σταδιακά στη σημερινή ιστορική ημέρα που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής» υπογράμμισε ο αρχηγός ΓΕΑ.
«Με το θρύλο αυτό πέταξαν την πρώτη τους πτήση οι Ίκαροι της 45ης σειράς του 1969» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «μέχρι και την 93η σειρά του 2018», συνολικά εκπαιδεύτηκαν πάνω από 3.700 Ιπτάμενοι.
«Πρέπει, για την Ιστορία, να καταγραφεί», επισήμανε, «ότι όλα αυτά τα χρόνια, απωλέσθηκαν τρία αεροσκάφη, χωρίς ανθρώπινη απώλεια».
«Σήμερα, η αεροπορική εκπαίδευση μπαίνει σε νέα εποχή, μέσα από τη διακρατική συμφωνία του ελληνικού υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας και του αντίστοιχου του Ισραήλ, εισάγοντάς την ουσιαστικά στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή» τόνισε ο αρχηγός ΓΕΑ.
«Ήδη», συνέχισε, «η διαθεσιμότητα των αεροσκαφών T-6 Texan που χρησιμοποιούνται για το βασικό στάδιο εκπαίδευσης αέρος έχει αρχίσει να απογειώνεται ενώ σε λίγους μήνες τα πρώτα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Leonardo M346 – ο αντικαταστάτης ενός άλλου θρύλου, του T2 Buckeye – θα προσγειωθούν στην Καλαμάτα, βάζοντας τα θεμέλια για το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, ένα όνειρο δεκαετιών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα αεροσκάφος T-41D θα παραμείνει σε πλήρη πτητική κατάσταση και θα πετά σε εκδηλώσεις και αεροπορικές επιδείξεις, όπως συμβαίνει με το πρόσφατα ανασκευασμένο Spitfire.
Αύριο η παραλαβή του 10ου Rafale
Μετά το τέλος της εκδήλωσης, ο αρχηγός ΓΕΑ, μιλώντας σε δημοσιογράφους ανέφερε ότι «αύριο παραλαμβάνεται από τη Γαλλία το ολοκαίνουργιο 10ο μαχητικό αεροσκάφος Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας».
«Θα έρθει να προστεθεί στα υπόλοιπα εννέα που αυτή τη στιγμή επιχειρούν από την Τανάγρα δίνοντας το ηχηρό μήνυμα ότι η Πολεμική Αεροπορία ενισχύεται, είναι δυνατή, είναι πάντα παρούσα» κατέληξε ο αρχηγός ΓΕΑ.
Στην εκδήλωση, έδωσαν το «παρών», μεταξύ άλλων, ο διοικητής της Σχολής Ικάρων υποπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Καραμεσίνης, ο διοικητής της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος αντισμήναρχος (Ι) Δημήτρης Πριάρης, ανώτατοι εν ενεργεία και εν αποστρατεία αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας και προσωπικό της Σχολής Ικάρων..