Του Νίκου Μολδοβανίδη
-Τρίτη μεσημέρι και παρακολουθώ τις ειδήσεις. Κάτοικοι της Κάσου που έχουν βγάλει εισιτήριο για Πειραιά διαμαρτύρονται γιατί το πλοίο που θα εκτελούσε την διαδρομή κρίθηκε μη αξιόπλοο. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν που οι αρχές ανέβαλαν το δρομολόγιο. Είναι τρελό να θέλουν να επιβιβασθούν σε ένα πλοίο που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις ασφαλείας. Το ίδιο περίεργο είναι πώς του δόθηκε άδεια με επιδότηση άγονης γραμμής χωρίς να του επιβάλλουν αποδεικτικά στοιχεία. Η ελληνική ιστορία της γενικότερης αποτυχίας μας. Το θέμα είναι ότι ακούγοντας το όνομα OLYMPUS ξύπνησαν μέσα μου αναμνήσεις από τη δική μας περιπέτεια.
-Το OLYMPUS, ναι καλά το θυμάστε είναι το «δικό» μας ΕΛΛΗ Τ της CRETAN LINES. Δεν ξέρω πού βρίσκονται όλες αυτές οι υποθέσεις και ποιοι έχουν πληρώσει την «νύφη». Ανέτρεξα, λοιπόν, στο διαδίκτυο και βρήκα την ιστορία του πλοίου που θέλουν οι κάτοικοι της Κάσου αι κάποτε στήσαμε πανηγύρι να το υποδεχθούμε στη μαρίνα Ρεθύμνου. Με βάση τα στοιχεία του ιστορικού, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1976 από την «Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE» στην Ιαπωνία, «με έτος τοποθέτησης τρόπιδας 1975». Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα.
-Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ellinikiaktoploia.net, το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν «Okudogo 3» και μέχρι τον Ιούνιο του 1998 ταξίδευε σε διάφορες γραμμές της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Med Link Lines, μετονομάστηκε σε “Maria G” και μεταφέρθηκε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετασκευές, ενώ μετά δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Brindisi. Την Άνοιξη του 2004 αγοράστηκε από την Endavor Lines, μετονομάστηκε σε «Έλλη Τ.» και ναυλώθηκε στη Maritime Way για 2 έτη, συνεχίζοντας τα δρομολόγια του στην γραμμή του Brindisi.
– Το πλοίο από τα τέλη του 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2012 βγήκε εκτός δρομολογίων, παραμένοντας ανενεργό αρχικά στο παλιό λιμάνι της Πάτρας κι έπειτα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας. Έτσι το καλοκαίρι του 2012 αγοράστηκε από την Cretan Ferries και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, παραμένοντας σε αυτή μέχρι τις 23/9/2012 οπότε και παροπλίστηκε για ακόμη μία φορά, λόγω μηχανικής βλάβης.
-Από το 2012 έως το 2018 επισκευαζόταν παρατημένο πότε στο Πέραμα, πότε στην Δραπετσώνα. Τον Ιούνιο του 2018 αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από την Sea Speed Ferries, η οποία ξεκίνησε άμεσα εργασίες επισκευής προκειμένου να το επαναφέρει στην ενεργό δράση με το νέο του όνομα «Olympus» δρομολογώντας το στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ρέθυμνο. Πάλι το Ρέθυμνο που έψαχνε κάπου να πιαστεί για να σπάσει τον λεγόμενο «ναυτικό αποκλεισμό του» προσπάθησε να το στηρίξει. Κάπου εκείνο το καλοκαίρι αποδείχθηκε το μάταιο της υπόθεσης και εμείς ξεχάσαμε το OLYMPUS, ELLI T ή όπως το έλεγαν και αυτό ξέχασε το Ρέθυμνο.
-Τι απέμεινε ; Οι διαμάχες, οι διαμαρτυρίες ότι ο Μαρινάκης δεν στηρίζει την ακτοπλοϊκή σύνδεση και άλλες τέτοιες ιστορίες. Βέβαια και όσοι ακόμα τρέχουν στα δικαστήρια άλλοι ως κατηγορούμενοι, άλλοι που έχασαν πολλά χρήματα από την προσπάθεια. Το Ρέθυμνο ακόμα δεν έχει σύνδεση, αλλά πια δεν μιλάει κανείς για αυτό.