Κοντοζυγώνουν οι μέρες που θα ξεκινήσει τα δρομολόγια στην πολύπαθη γραμμή της Κασοκαρπαθίας από το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ OLYMPUS ύστερα από τις πολύμηνες διαμάχες και προσφυγές της πλοιοκτήτριας του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ οι οποίες οδηγήθηκαν μέχρι το συμβούλιο της επικράτειας.
Χθες, κατακυρώθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση Των δρομολογίων γραμμών που αφορούν στο νησί μας ως ακολούθως:
Α. Θήρα – Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Κάρπαθος – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή,
Β. Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή,
Γ. Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή
Μεταξύ των άλλων, παραμένουν τα όσα ίσχυαν περί ΔΩΡΕΑΝ μετακίνησης μονίμων κατοίκων της Κάσου από και προς την Κάρπαθο και αντίστοιχα της Χάλκης από και προς τη Ρόδο.
Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς δημοσιογραφικές πληροφορίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το πλοίο είναι έτοιμο να ξεκινήσει ΑΜΕΣΑ τα δρομολόγια του, κάτι που όμως θα εξαρτηθεί από το πόσο σύντομα θα εξετάσει την ορθότητα τη σύμβασης το εκλεκτικό συνέδριο, αξιόπιστες πηγές του Υπουργείου το τοποθετούν χρονικά προς το τέλος Ιουνίου.
Μερικά στοιχεία που συλλέξαμε από ανθρώπους που γνωρίζουν και έχουν μελετήσει το σκαρί του συγκεκριμένου πλοίου (OLYMPUS) μέσα από την υπόθεση της αντιδικίας και τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει από το 2019 κι εντεύθεν, μας λένε τα εξής:
· To 2019 μετά την πρόσκρουση σε ύφαλο έξω από την Σαντορίνη, στο πλοίο αλλάχθηκαν όλα τα ύφαλα και διπύθμενα (grounding), άρα όλο το κάτω μέρος του πλοίου και είναι καινούργιο.
Μάλιστα, όπως λένε άνθρωποι του κλάδου, με βάση τα σημερινά δεδομένα, είναι το πιο καινούργιο πλοίο σε ύφαλα και διπύθμενα στις ελληνικές θάλασσες.
· Έχει γίνει γενική επισκευή των κυρίως μηχανών και ηλεκτρομηχανών (overhauling) των μηχανών και η ταχύτητα του είναι 19 κόμβοι την ώρα.
· Επίσης έχει γίνει πλήρης ανακατασκευή στο ξενοδοχειακό μέρος (accommodation) του πλοίου που αυτό περιλαμβάνει όλες τις καμπίνες και τα σαλόνια.
Αυτή τη στιγμή το πλοίο βρίσκεται στα ναυπηγεία της Σαλαμίνας έτοιμο για τον πλου του, αφού έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες συντηρήσεις και έλεγχοι για να εξασφαλίσει τα πιστοποιητικά ασφάλειας και ναυσιπλοΐας.
Ρεπορτάζ: Νία Αβδελλή Δημοσιογράφος