Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Λιμάνι Ηρακλείου: Τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, ξενοδοχείο, φωτοβολταϊκά και αιολική ενέργεια σχεδιάζει ο Εμανουέλε Γκριμάλντι

Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σχεδιάζει επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική ιστοσελίδα, αποκάλυψε ότι «στο Ηράκλειο, για παράδειγμα, έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια».

Στη συνέχεια, τόνισε ότι κατά την περσινή χρονιά «επενδύσαμε πολλά στα logistics. Έχουμε αποκτήσει την Darsena Toscana στο Λιβόρνο και μετά προχωρήσαμε στην ενοποίηση των τερματικών σταθμών στη Βαρκελώνη, τη Βαλένθια, την Αμβέρσα και τη Ραβέννα. Ωστόσο, ο προϋπολογισμός του 2024 αναμένεται να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Ίσως λίγο παραπάνω. Αλλά να είστε σίγουροι ότι δεν θα μείνουμε στάσιμοι».

Για τα οικονομικά του ομίλου, είπε: «Ήταν μια εξαιρετική χρονιά, η καλύτερη όλων των εποχών. Το οποίο έρχεται μετά από τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια συνεχούς ανάπτυξης. Έχουμε ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ σε τζίρο, με ebitda 1,8 δισ. ευρώ».

Όπως επισήμανε ετοιμάζει επίσης επενδύσεις προς την Άπω Ανατολή, χωρίς να παραμελήσει την Ευρώπη. Τα σχέδια επέκτασης του ομίλου Grimaldi για το 2024 στρέφονται προς την Άπω Ανατολή, την Κίνα, την Κορέα, το Βιετνάμ, μέχρι την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και στοχεύουν στην ενοποίηση των σημαντικών επενδύσεων που ξεκίνησαν στην Ελλάδα, την Ισπανία και τη Βόρεια Ευρώπη.

Ήδη δύο δισεκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη διατεθεί για τη ναυπήγηση 20 νέων πλοίων που θα παραγγελθούν στην Κίνα και την Κορέα.

Για την επέκταση του ομίλου στο τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, είπε:

«Ήδη σήμερα έχουμε πλοία πολλαπλών χρήσεων ικανά να μεταφέρουν έως και 2.000 κοντέινερ. Αλλά η επιχείρησή μας παραμένει η μεταφορά ro-ro. Από τον τζίρο μας, το 10% είναι εμπορευματοκιβώτια, το 10% επιβάτες και άλλο 10% τα logistics με τους τερματικούς σταθμούς. Ο κύριος όγκος, το 70%, είναι από τα ro-ro. Έχουμε συνολικά 130 ιδιόκτητα και 4-5 ναυλωμένα πλοία και 20 νέες μονάδες στο δρόμο».

Τέλος, ερωτώμενος για την διαδοχή του ομίλου, τόνισε:

«Είμαστε όλοι κοντά στα εβδομήντα. Είναι ακόμη νωρίς να σκεφτούμε τον παροπλισμό μας, αλλά μια ομαλή μετάβαση έχει ήδη ξεκινήσει. Τα παιδιά μας, ακόμα και μερικά εγγόνια, αναλαμβάνουν όλο και πιο σημαντικούς ρόλους μέσα στην ομάδα. Εισάγονται στα ζωτικά κέντρα της εταιρείας. Έχω μεγάλη πίστη για το μέλλον».

ΠΗΓΗmononews.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More in ΚΡΗΤΗ