Connect with us

ΝΑΥΤΙΛΙΑ - ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ

Κινδυνεύουν να χαθούν τα έργα στο λιμάνι Αγ. Νικολάου

Πολύτιμος χρόνος έχει χαθεί σε ό,τι αφορά την ωρίμανση των μελετών για τα έργα που είχαν σχεδιαστεί για το λιμάνι Αγίου Νικολάου με τη δέσμευση έξι εκατομμυρίων ευρώ γι’ αυτά, από τον πρώην υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής- νυν αντιπρόεδρο της Βουλής Γιάννη Πλακιωτάκη, ενώ δραματικά έχει καθυστερήσει και η εκπόνηση της μελέτης του «master plan» του λιμανιού, που πρέπει να ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες και υπουργεία, προκειμένου να υλοποιηθεί οποιοδήποτε έργο στο λιμάνι και στη χερσαία ζώνη γύρω απ’ αυτό.

Η ύπαρξη εγκεκριμένου «μάστερ πλαν» για το λιμένα Αγίου Νικολάου αποτελεί προϋπόθεση για την προώθηση και απορρόφηση των δεσμευμένων χρηματοδοτήσεων για τα έργα που έχουν προταθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας στο ΕΣΠΑ και στο Ταμείο Ανάκαμψης, για τα οποία ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης είχε ανάψει το πράσινο φως, στη διάρκεια της υπουργικής θητείας του.

Την προηγούμενη εβδομάδα η δημοτική αρχή είχε επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και με τον κ. Πλακιωτάκη για το μείζον αυτό θέμα,  ενώ έγιναν συναντήσεις και με τους εκπροσώπους της ΔΕΠΑΝ προκειμένου να διασαφηνιστεί το πλαίσιο συνεργασίας από τούδε και στο εξής. Δόθηκαν εξηγήσεις για τους λόγους των καθυστερήσεων που οδήγησαν στο σημερινό σημείο, να απειλούνται δηλαδή με απώλεια σημαντικές χρηματοδοτήσεις που αφορούν την προοπτική και δυναμική ανάπτυξης του λιμένα Αγίου Νικολάου και οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να προκύψουν ξανά, υπό τις επικρατούσες συνθήκες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΑΝΑΤΟΛΗΣ, η νέα δημοτική αρχή προτίθεται σε συνεργασία με το Δ.Λ.Τ. να προσδιορίσει με απόλυτη σαφήνεια το χαρακτήρα του λιμένα Αγίου Νικολάου, τους στόχους ανάπτυξης της χερσαίας ζώνης πέριξ αυτού, ώστε ο σχεδιασμός αυτός να προκύπτει και μέσα από το Σχέδιο Διαχείρισης (master plan) του λιμανιού Αγίου Νικολάου. Η απουσία σαφούς προσανατολισμού και ενιαίας δράσης Δήμου και Δ.Λ.Τ. στα ζητήματα αυτά, ήταν, όπως υποστηρίζεται από την πλευρά της σημερινής δημοτικής αρχής ένας βασικός παράγοντας που προκάλεσε κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο, σύγχυση και ως εκ τούτου καθυστέρηση στην εκπόνηση της μελέτης αυτής.  Η προσπάθεια θα εστιαστεί στο στόχο να μη χαθούν τουλάχιστον τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που αφορούν τα προταθέντα έργα στο λιμάνι, τονίζουν δημοτικοί παράγοντες.

Αλλά δεν είναι μόνο η μελέτη του «master plan». Θα πρέπει η δημοτική αρχή και το Δ.Λ.Τ. να ενεργήσει, ενδεχομένως παράλληλα με τη σύνταξη του διαχειριστικού σχεδίου του λιμένα και την εκπόνηση των μελετών για τα έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και αφορούν την επέκταση του λιμένα κλπ. ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Στο πλάνο αυτό εντάσσεται και το έργο ανάπλασης της βόρειας πλευράς της ακτής της Κιτροπλατείας και της ακτής Θεμιστοκλέους, που βασίζεται στη μελέτη την οποία είχε προσφέρει στο Δήμο η εταιρεία «Μirum» – έργο που σήμερα πλέον κινδυνεύει να απενταχθεί χάνοντας τη χρηματοδότηση 1.000.000 ευρώ που είχε εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης επί υπουργίας του κ. Πλακιωτάκη, αφού η απορρόφησή του επιβάλλεται εντός συγκεκριμένου χρόνου, που θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί, χωρίς την ολοκλήρωση και έγκριση του «master plan», το οποίο θα πάρει αρκετό χρόνο. Εκτός και αν η παρέμβαση αυτή στην Κιτροπλατεία, εκληφθεί ως «αποκατάσταση» φθορών/ανάπλαση» και απαλλαγεί από Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων… Προς την κατεύθυνση αυτή, φαίνεται να προσανατολίζεται να  κινηθεί η νέα δημοτική αρχή και η διοίκηση του Δ. Λιμενικού Ταμείου, στην προσπάθεια να μη χαθεί η χρηματοδότηση.

Υπενθυμίζομε ότι η μελέτη, προβλέπει, η λιθορριπή στην Ακτή Θεμιστοκλέους να κατασκευαστεί από φυσικούς μεγαλύτερου μεγέθους ογκόλιθους. Η λιθορριπή θα είναι επιμελημένη ώστε να σχηματίζει ομαλή στέψη πλάτους 4 μέτρων, για να καλυφθεί με πεζοδρόμιο, προς χρήση κατοίκων και επισκεπτών. Αντίστοιχα, η μελέτη προβλέπει ότι η λιθορριπή στην βορεινή πλευρά, εσωτερικά του όρμου της Κιτροπλατείας, θα γίνει με φυσικούς ογκόλιθους, με επιμελημένη τοποθέτηση και στέψη που θα ακουμπήσει πεζοδρόμιο, σε συνέχεια του πεζοδρομίου που θα έρχεται από την ακτή Θεμιστοκλέους. Επίσης προβλέπεται η τοποθέτηση κατάλληλων φωτιστικών. Θα την υλοποιήσει ως έχει η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ.; Προλαβαίνει να την τροποποιήσει;

Υπενθυμίζομε ότι τον περασμένο Οκτώβριο ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Χρήστος Στυλιανίδης, ενέταξε την Πράξη «Εργασίες αναβάθμισης στο λιμένα και στη χερσαία ζώνη λιμένα Αγίου Νικολάου στο Τομεακό Πρόγραμμα του υπουργείου του, για την ενίσχυση της εθνικής λιμενικής στρατηγικής και της ασφάλειας και της προστασίας στο θαλάσσιο χώρο, με συνολικό προϋπολογισμό 540.000 ευρώ, τα οποία είχε εξασφαλίσει ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και νυν Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων Γιάννης Πλακιωτάκης.

Με προγραμματική σύμβαση που υπεγράφη με τη ΔΕΠΑΝ το Δ.Λ.Τ. της ανέθεσε τις αντίστοιχες προκηρύξεις για την υλοποίηση των έργων που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και τα οποία πρέπει να είναι σε εξέλιξη. Αφορούν:

*Προμήθεια και τοποθέτηση στο λιμάνι 12 ηλεκτρονικών «πίλαρς» για την εξυπηρέτηση των ημεροπλοίων κ.α. σκαφών που ελλιμενίζονται στο λιμένα. Οι χρήστες τους θα πληρώνουν με ηλεκτρονική κάρτα τις καταναλώσεις (ρεύματος, νερού κλπ.) που θα εγγράφονται ηλεκτρονικά. Προϋπολογισμός 36.000 ευρώ.

*Προμήθεια τεσσάρων προσκρουστήρων τύπου «Yokohama» για την αντικατάσταση όσων έχουν φθαρεί και την πρόσθεση επιπλέον σε άλλες θέσεις, για την προστασία των πλοίων που προσδένουν στις προβλήτες του λιμένα. Προϋπολογισμός 80.000 ευρώ.

* Αποκατάσταση λειτουργικών βαθών και συντήρηση υποθαλάσσιων υποδομών του λιμένα Αγίου Νικολάου. Προϋπολογισμός 300.000 ευρώ.

Τα παραπάνω χρήζουν άμεσης  αντιμετώπισης καθώς καθιστούν το λιμένα μη λειτουργικό για αρκετά κρουαζιερόπλοια λόγω του μεγάλου βυθίσματος που έχουν, με αποτέλεσμα πολλά απ’ αυτά είτε να μην προσεγγίζουν και να δένουν στο λιμάνι αλλά να παραμένουν αρόδου ή και να αποφεύγουν να εντάσσουν το λιμένα Αγίου Νικολάου στα προγράμματά τους.

Για όλα αυτά τα θέματα, αναμένεται ότι ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου Μανόλης Μενεγάκης θα ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο αποσαφηνίζοντας το τοπίο γύρω από τις εξελίξεις αυτές και τη στρατηγική του Δήμου για το ρόλο που θα παίξει το λιμάνι του Αγίου Νικολάου, τα επόμενα χρόνια στην τοπική ανάπτυξη.      by Anatolh-s

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

SPEEDRUNNER JET 2

ΝΑΥΤΙΛΙΑ - ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ

Από 22 Ιουνίου Σούδα-Πειραιάς σε 5 ώρες

Hsc SUPERRUNNER JET - My_favoriteshipsgr

ΝΑΥΤΙΛΙΑ - ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ

SUPERRUNNER JET: Πλώρη για το Ηράκλειο έβαλε

Το εκκλησάκι Αντώνης Καριώτης Giannis Xilouris

ΝΑΥΤΙΛΙΑ - ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ

Δεν ξεχνούν τον Αντώνη Καριώτη

More in ΝΑΥΤΙΛΙΑ - ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ