Η απορία αυτή έχει απασχολήσει πολλούς, καθώς η ποσότητα πετρελαίου που απαιτείται για τη λειτουργία ενός γιγαντιαίου πλοίου μέσα σε λίγες ώρες μπορεί να ισοδυναμεί με όλη τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου.
Η ημερήσια κατανάλωση καυσίμου ενός κρουαζιερόπλοιου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: το μέγεθος και το σχήμα του κύτους, τη μεταφορική ικανότητα, τη θαλάσσια διαδρομή, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μηχανής, την ταχύτητα πλεύσης, τις καιρικές συνθήκες και τα θαλάσσια ρεύματα.
Στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των 300 μέτρων, η ημερήσια κατανάλωση μπορεί να φτάσει έως και 250 τόνους καυσίμου. Το κόστος αυτής της ποσότητας κυμαίνεται περίπου στα 130.000 δολάρια ημερησίως, ενώ αν χρησιμοποιηθεί καθαρότερο και ακριβότερο καύσιμο, όπως το Marine Gas Oil, το κόστος μπορεί να ανέλθει έως και 300.000 δολάρια ανά ημέρα. Μειώνοντας την ταχύτητα σε «eco speed» ή slow steaming, η κατανάλωση πέφτει στους 150 τόνους ημερησίως.
Στα μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια, μήκους 150 έως 250 μέτρων, η ημερήσια κατανάλωση μειώνεται, κυμαινόμενη από 140 έως 180 τόνους, λαμβάνοντας υπόψη τα σύντομα ταξίδια τους και τις σύντομες παραμονές στα λιμάνια. Αντίστοιχα, τα μικρότερα πλοία καταναλώνουν περίπου 100-120 τόνους ημερησίως. Όπως είναι φυσικό, όσο μικραίνει το μέγεθος του πλοίου, τόσο μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμου, καθώς η κίνηση ενός μεγαλύτερου όγκου απαιτεί περισσότερη ισχύ, η οποία προέρχεται από τα καύσιμα.
Η υψηλότερη κατανάλωση αφορά και τις εγκαταστάσεις πολυτελείας των πλοίων, όπως τα 5 και 7 αστέρων, που παρέχουν υπηρεσίες και ανέσεις στους επιβάτες. Για τον λόγο αυτό, τα κρουαζιερόπλοια καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα σε σχέση με το μέσο φορτηγό πλοίο, αν και αντίστοιχες ποσότητες καταναλώνονται και από τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω του όγκου και της ταχύτητας πλεύσης τους.
Τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια στρέφονται όλο και περισσότερο στη χρήση φυσικού αερίου (LNG) για πρόωση. Η αποθήκευση και η χρήση του LNG διαφέρουν από τα συμβατικά καύσιμα, ενώ η υψηλή θερμογόνος δύναμή του επηρεάζει σημαντικά την απόδοση των κινητήρων. Η αγορά μεταβαίνει σταδιακά προς το LNG, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και τη φιλικότερη προς το περιβάλλον λειτουργία των πλοίων.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ
Πρώτη άφιξη του “Golden Princess” στην Τήνο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Κολυδάς
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ
Στο Ηράκλειο το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο “Marina”
ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ
ΝΕΑΡΧΟΣ Κ: Το νέο απόκτημα της Creta Cargo Lines στο Ηράκλειο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έφτασε στο Ηράκλειο το Άγιο Φως (εικόνες)