Της Δώρας Βογιατζάκη, από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1
Η αυτοψία του ΑΝΤ1 στα «δύσκολα» για τους πλοιάρχους λιμάνια στις Κυκλάδες, που ξεκίνησε από την Άνδρo, συνεχίζεται στην Τήνο και στην Μύκονο, αλλά και στην Ραφήνα, που προβληματίζει συχνά τους καπετάνιους.
Στην αρχή του ρεπορτάζ, ο Πλοίαρχος Γιάννης Βουτσελάκος, εξηγεί την πορεία που ακολoύθησε το πλοίο, όταν έγινε το σκηνικό με τα απόνερα στην παραλία, το «τσουνάμι» στον Άγιο Στέφανο της Μυκόνου.
Όπως εξηγεί ο πλοίαρχος «Το πλοίο προσεγγίζει και έχουμε κρουαζιερόπλοια. Δύο είναι οι πορείες: όπως πάμε εμείς ή πίσω από το κρουαζιερόπλοιο, που όμως σε δυσκολεύει. Κρουαζιερόπλοια δεξιά – αριστερά, βαρκάκια και μία παραλία ακριβώς δίπλα στο λιμάνι. Σήμερα είναι καλός ο καιρός και μπαίνουμε με χαμηλή ταχύτητα. Αν έχει καιρό, πρέπει να μπεις με μεγαλύτερη, για να μην σε παρασύρει ο αέρας. Έχουμε και τα απόνερα απο τα κρουαζιερόπλοια. Ο ένας φωνάζει “μην περνάτε από την πλώρη μας”, ο άλλος “περάστε πιο μακρυά απο το κρουαζιερόπλοιο”.
Συνεχίζοντας, ο κ. Βουτσελάκος αναφέρει «Βλέπετε την πλώρη πώς γυρίζει, από τα νερά αυτά, εμείς θα πρέπει να δέσουμε, ακόμα δεν φαίνεται η θέση μας, πίσω από το κρουαζιερόπλοιο, κολλητά. Βλέπετε προσκρουστήρες, λάστιχα; Πουθενά! Και πόσο κοντά πρέπει να περάσουμε… Όταν το βλέπει ο άλλος λέει “τί είναι αυτά τα πράγματα;”.
Η Μύκονος έχει καινούργιο λιμάνι, από το 1998. ‘Ομως πια κι αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς έχει πολλή κίνηση σε όλη την διάρκεια της ημέρας από σκάφη και πλοία πολλών ειδών.
Στην Τήνο, η θάλασσα ενίοτε βγαίνει στο λιμάνι, καθώς όπως σημειώνει ο κ. Βουτσελάκος «με τους νότιους-νοτιοδυτικούς ανέμους, η θάλασα βγαίνει στο δρόμο, στα αυτοκίνητα», με τους ειδικούς να σημειώνουν πως δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου λιμανιού, στο οποίο δένουν και λύνουν κάβους τα πλοία.
«Πονοκέφαλος» η Ραφήνα
Η ναυτική αβαρία για δύο πλοία, τον περασμένο Σεπτέμβρη, μέσα στη Ραφήνα, με το μπλέξιμο των αγκυρών τους, ανέδειξε τα προβλήματα και στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής.
Όπως λέει ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Νίκας, «το λιμάνι είναι ανοιχτό στον αέρα, δεν είναι ασφαλής η παραμονή σε αυτό όταν έχει ανέμους, συχνά βγαίνουμε στον κόλπο του Μαραθώνα ή απέναντι στην Εύβοια για ασφάλεια».
Για το λιμάνι της Ραφήνας υπάρχει έτοιμο master plan εγκεκριμένο και από τους πλοιάρχους, ωστόσο, δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην υλοποίησή του.